Tax clearance certificate
Auf Antrag wird eine kostenpflichtige amtliche Bestätigung, dass aktuell keine Abgabenrückstände für den Antragsteller bei der Stadtverwaltung Jena bestehen, erstellt.
Der Antrag (siehe downloads) ist schriftlich - auch per E-Mail oder Fax - beim Fachdienst Buchhaltung / Vollstreckung einzureichen.
Documents
- correct and complete name of the company orFirst name and surname of a private individual (trader)
- Address of the company's registered office or of the business owner
- Telephone number for queries
Please use the application form (-> downloads).
Opening hours
Hinweis
Der Fachdienst Buchhaltung und Vollstreckung ist aufgrund der aktuellen Situation bis auf Weiteres für jeglichen Besucherverkehr geschlossen. Bitte melden Sie sich per E-Mail unter: vollstreckung@jena.de oder buchhaltung@jena.de.
Tag | Zeiten |
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Montag | 08:30 - 11:30 Uhr |
Dienstag | 08:30 - 11:30 Uhr und 13:30 - 15:30 Uhr |
Mittwoch | geschlossen |
Donnerstag | 08:30 - 11:30 Uhr und 13:30 - 18:00 Uhr |
Freitag | geschlossen |
Fees
Services | Fee |
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Certificate of tax clearance | 5,00 € |
Collection usually takes place in the secretariat of the specialized service bookkeeping/execution, Am Anger 28, 07743 Jena, 3rd floor against prepayment in cash or by EC card, post office dispatch with Heranziehungsbescheid to fees and expenditures.
Legal basis
- Fee schedule No. 16.1 of the administrative cost statutes of the city of Jena dated 04.11.2015, published in Official Gazette 30/16 dated 28.07.2016 (statutes for the 2nd amendment, Official Gazette 18/18)