This is a cache of https://service.jena.de/en/vehicle-data-change-kfz-or-holder-data. It is a snapshot of the page at 2024-12-22T19:06:05.278+0000.
Change vehicle data - vehicle or holder data | Jena Service Dummy link to fix Firefox-Bug: First child with tabindex is ignored

Change vehicle data - vehicle or holder data

Änderungen der Halterdaten und technische Änderungen melden

Haben Sie technische Änderungen an Ihrem Fahrzeug vorgenommen, müssen diese eingetragen werden.

Ebenso müssen Änderungen Ihrer persönlichen Daten bzw. der Daten des Unternehmens als Halter eines Fahrzeuges, zum Beispiel durch Namensänderung oder Umzug innerhalb Jenas, in die Fahrzeugpapiere dokumentiert werden. Die alleinige Änderung Ihrer Anschrift können Sie auch online beantragen.

Change of personal data - keeper

Changes in the personal details of the vehicle keeper (change of name and address) must be entered in the vehicle register and in the vehicle documents. This obligation exists in principle (§ 13 Para. 1 FZV).

Change of technical data - vehicle

If technical changes have been made to your vehicle, it is usually necessary to amend the vehicle register and the vehicle documents. This obligation exists in principle, unless something else is noted in the documents for the add-on part (mostly general operating permit of the manufacturer in conjunction with expert opinion in accordance with §19 Para. 3 StVZO).

Change of personal data - holder

  • Vehicle registration document or registration certificate Part I
  • Vehicle registration document or registration certificate part II - If there is only a change of address within the registration district, the ZB II does not need to be submitted. This does not apply if a vehicle registration document exists, which must be exchanged in any case.
  • Certificate of valid general inspection (original)
  • General documents on the vehicle owner, showing the respective changes.

Change of technical data - vehicle

  • Vehicle registration document or registration certificate Part I
  • Vehicle registration certificate or registration certificate part II
  • General operating permit of the add-on part / expert opinion / manufacturer's certificate (documents in which the modification or correction or add-on acceptance is documented)
  • Certificate of the valid general inspection (original)
  • General documents on the vehicle owner (see Downloads)

Dokumentenausgabe - ohne Termin

Bereits beantragte und nun abholbereite Dokumente (Reisepass, Personalausweis und eID-Karte sowie Dokumente der Fahrerlaubnisbehörde) können Sie während der Öffnungszeiten am Empfang ohne Termin abholen.

Andere Anliegen mit Terminvereinbarung

Für persönliche Vorsprache wegen anderen Anliegen muss ein Termin gebucht werden. Das geht online oder telefonisch.

Öffnungszeiten

Tag
Zeiten
Montag 08:30 – 13:00 Uhr
Dienstag 08:30 – 18:00 Uhr
Mittwoch 09:00 – 13:00 Uhr
Donnerstag 08:30 – 16:00 Uhr
Freitag 08:30 – 13:00 Uhr

 

Samstage im Monat Tage Zeiten
September 14.09. und 28.09.2024 09:00 - 13:00 Uhr
Oktober 12.10. und 26.10.2024 09:00 - 13:00 Uhr
November 09.11. und 16.11.2024 09:00 - 13:00 Uhr
Dezember 2024 07.12. und 21.12.2024 09:00 - 13:00 Uhr
Januar 2025 04.01. und 18.01.2025 09:00 - 13:00 Uhr
Februar 01.02., 15.02. und 22.02.2025 09:00 - 13:00 Uhr
März 01.03. und 15.03.2025 09:00 - 13:00 Uhr

Hinweis

Im Zeitraum 23.12.2024 bis 01.01.2025 ist der bürgerservice geschlossen.

Services Fee
Registration of the change and issue of a new registration certificate part I 11,40 €
If, in the context of a transfer of ownership by way of security, it is necessary to keep and send the vehicle registration certificate / registration certificate part II 15,30 €
If it is necessary to exchange the vehicle registration document for registration certificate part II or to issue a new registration certificate part II 10,00 € - 20,00 €

The registration authority uses special adhesive seals with special security features for the vehicle documents. This increases the total fees by € 0.30 per adhesive seal used.

Name Funktion/Bereich Kontakt
Mitarbeiter/-innen

Citizen service team

E-Mail: buergerservice@jena.de

Telefon: 0049 3641 49-3800

Fax: 03641 49-3827